Zapytania ofertowe dotyczące żywienia dzieci w szkole w roku szkolnym 2021/2022


SP10.2013.01.2021                                                                                                              Wodzisław Śląski, 01.09.2021 r. 

 

ZAPYTANIE OFERTOWE. 

Dotyczące zamówienia o wartości szacunkowej nieprzekraczającej w skali roku wyrażoną w złotych równowartość kwoty 30 000,00 euro 

Ogłoszono: na stronie internetowej biuletynu informacji publicznej SP10: http://sp10.bip.gmwodzislawsl.finn.pl oraz na stronie internetowej szkoły www.sp10wodzislaw.pl i tablicy ogłoszeń w Szkole Podstawowej Nr 10 im. Janusza Korczaka w Wodzisławiu Śląskim na osiedlu XXX-Lecia 63. 

Nazwa i adres Zamawiającego: 

Nazwa: Szkoła Podstawowa Nr 10 im. Janusza Korczaka 

Ulica, osiedle XXX-Lecia 63 

Kod, miejscowość: 44-286 Wodzisław Śląski 

Tel: (32) 4565450

 NIP: 647-21-29-170 

REGON: 000729451 

e-mail: sp10@wodzislaw-slaski.pl 

Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 10 im. Janusza Korczaka w Wodzisławiu Śląskim zwraca się z prośbą o przesłanie oferty cenowej na usługę cateringową w zakresie dożywiania uczniów i pracowników Szkoły Podstawowej Nr 10 im. Janusza Korczaka w roku szkolnym 2021/2022 wraz z wynajmem pomieszczeń szkoły niezbędnych do realizacji usługi (jadalnia, wydawka, zmywak) 

 

  1. I PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 
  1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi cateringowej w zakresie przygotowywania, dostarczania i wydawania gorących posiłków dla uczniów i pracowników Szkoły Podstawowej nr 10 im. Janusza Korczaka w Wodzisławiu Śląskim wraz z wynajmem pomieszczeń koniecznych do realizacji zamówienia (jadalnia, wydawka, stołówka) 
  2. Zamawiający planuje, że dziennie należy dostarczyć średnio 80 obiadów dwudaniowych (zupa + drugie danie, kompot) 
  3. Proponowana ilość obiadów ma charakter orientacyjny służący do porównania i w żadnym wypadku nie stanowi ze strony zamawiającego zobowiązania do zakupu obiadów w podanej ilości. Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie z tytułu innej ilości obiadów. 
  4. Dostawa posiłków będzie odbywać się począwszy od dnia 13.09.2021 r. do 18.06.2022 r. od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem okresu przerw świątecznych, ferii zimowych, wakacji i dni ustawowo lub dodatkowo wolnych od nauki oraz dni, w których tryb pracy szkoły zostanie zmieniony na zdalny – w godzinach od 11:30 do 12:50. W wyjątkowej sytuacji związanej ze zmianą organizacji dnia szkoły, dostawa obiadu odbędzie się o innej godzinie – po wcześniejszym uzgodnieniu z Wykonawcą. 
  5. Wykonawca będzie dostarczał Zamawiającemu pocztą elektroniczną dekadowy jadłospis przygotowany na 7 dni (z co najmniej 2-dniowym wyprzedzeniem), z podaniem składników wagowych (gramatury) potraw – do akceptacji Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do zachowania jakości obiadów zgodnie z przedstawionym jadłospisem. 
  6. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowywania i dostarczania posiłków o najwyższym standardzie, na bazie produktów najwyższej jakości i bezpieczeństwa zgodnie z normami HACCP oraz rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1154). 
  7. Przy planowaniu posiłków należy uwzględnić zalecaną wartość energetyczną, wielkość posiłków oraz normy produktów dla uczniów w wieku 6-15 lat. Wyklucza się posiłki sporządzane na bazie półproduktów oraz na bazie Fast Food lub mrożonych potraw. 
  8. Obiad musi spełniać następujące warunki ilościowe: 
    • w tygodniu Wykonawca będzie przygotowywał: 5 x zupę i 5 x drugie danie, 
    • zupa: gramatura – ok. 250 ml 
    • drugie danie: sztuka mięsa / drób / ryby – 100 g kotlet mielony, pulpet, klops – 100 g ziemniaki, kasza, ryż, makaron – 150 g surówka / warzywa gotowane – 80 g pierogi 7 szt. , naleśniki- 2 szt. , krokiety-2 szt. itp. kompot – 200 ml  
    1. Posiłki muszą spełniać następujące warunki jakościowe: 
    • jadłospis musi być urozmaicony, nie dopuszcza się powtarzania rodzajowo tych samych potraw w ciągu 2 tygodni, 
    • potrawy powinny być lekkostrawne, przygotowane z surowców wysokiej jakości, świeżych, naturalnych, mało przetworzonych, z ograniczoną ilością substancji dodatkowych – konserwujących, zagęszczających, barwiących lub sztucznie aromatyzowanych, 
    • w jadłospisie powinny przeważać potrawy gotowane, pieczone i duszone, okazjonalnie smażone, 
    • do przygotowania posiłków zalecane jest: stosowanie tłuszczów roślinnych (ograniczone stosowanie tłuszczów zwierzęcych), stosowanie dużej ilości warzyw i owoców, w tym także nasion roślin strączkowych, różnego rodzaju kasz, umiarkowane stosowanie jaj, cukru i soli, 
    • zupy muszą być przygotowane na wywarze warzywno-mięsnym, 
    • minimalna temperatura potraw powinna wynosić: zupa: 75ºC, drugiego dania: 65 ºC , a maksymalna temperatura produktów zimnych (surówka): 15 ºC  
    • ważna jest estetyka potraw i posiłków. 
    1. Wykonawca będzie przygotowywał i dostarczał posiłki, zachowując wymogi sanitarno -epidemiologiczne w zakresie personelu i warunków produkcji oraz weźmie odpowiedzialność za ich przestrzeganie. 
    2. Obowiązkiem Wykonawcy jest przechowywanie próbek ze wszystkich przygotowanych i dostarczonych posiłków każdego dnia, przez okres 72 godzin w ilości 150 g, z oznaczeniem daty, godziny, zawartości próbki pokarmowej z podpisem osoby odpowiedzialnej za pobieranie tych próbek. 
    3. Zamawiający zastrzega sobie prawo bieżącej kontroli w zakresie przestrzegania przez Wykonawcę jakości wykonywanych usług (np. do sprawdzania wagi, temperatury posiłku). 
    4. Transport posiłków musi odbywać się w specjalistycznych termosach gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury i jakości przewożonych potraw środkami transportu przystosowanymi do przewozu żywności. 
    5. Dostarczanie posiłków z miejsca produkcji do pomieszczeń dystrybucji w szkole realizowane będzie przez Wykonawcę na jego koszt. 
    6. Zamawiający korzysta z  naczyń (talerze, kubki, sztućce), które każdorazowo po ich użyciu muszą być umyte i wyparzone przez Wykonawcę. 
    7. Koszty związane z wydawaniem obiadów, myciem naczyń, sztućców i termosów, wynajmem i sprzątaniem wynajmowanych pomieszczeń ponosić będzie Wykonawca i należy je ujmować do kalkulacji ceny obiadu. 
    8. W koszt czynszu z tytułu najmu pomieszczeń (jadalnia, wydawka, zmywak) wliczone są opłaty eksploatacyjne takich jak: energia elektryczna, gaz, woda i kanalizacja oraz wywóz odpadów komunalnych Szczegółowe warunki realizacji przedmiotu zamówienia zostały określone we wzorze umowy – Załącznik nr 3 do zapytania ofertowego. 

 

II. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA 

  1. Dożywianie uczniów odbywać się będzie od poniedziałku do piątku w dni nauki szkolnej w okresie od 13.09.2021 roku do 18.06.2022 roku, tj. w roku szkolnym 2021/2022, z wyłączeniem przerw świątecznych, ferii zimowych, wakacji i dni ustawowo lub dodatkowo wolnych od nauki - zgodnie z kalendarzem roku szkolnego, oraz dni, w których szkoła zmieni tryb pracy na zdalny.  

III. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT 

  1. Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, na której należy umieścić nazwę i adres Zamawiającego, nazwę i adres Wykonawcy oraz napis: „Zapytanie ofertowe na dożywianie uczniów Szkoły Podstawowej nr 10 im. Janusza Korczaka w Wodzisławiu Śląskim do dnia 08.09.2021 r. do godz. 15:00 osobiście w sekretariacie szkoły lub na adres e-mail: sp10@wodzislaw-slaski.pl. 
  2. Oferty, które wpłyną po terminie nie będą zakwalifikowane do postępowania ofertowego. 
  3. Otwarcie ofert odbędzie się dnia 09.09.2020 r. o godz. 10:00 w siedzibie Zamawiającego, wyboru oferenta dokona komisja konkursowa powołana przez dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 10 w Wodzisławiu Śląskim. 

IV. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY 

  1. Ofertę cenową należy przygotować na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego. 
  2. Do realizacji przedmiotu zamówienia zostanie wybrana najkorzystniejsza oferta spełniająca wymogi określone w zapytaniu ofertowym. 
  3. Oferta powinna zawierać następujące dokumenty: 

    1. Formularz ofertowy – załącznik nr 1 

    2. Oświadczenie – załącznik nr 2 

    3. Wzór umowy – załącznik nr 3 (parafowany przez Wykonawcę) 

    4. Wzór umowy najmu pomieszczeń: jadalni, wydawki i zmywaka – załącznik nr 4 (parafowany             przez Wykonawcę) 

    5. Dwie rekomendacje należytego wykonania usług w zakresie cateringu 

    6. Jadłospis na okres od 13 do 24.09.2021 r. tj. 10 dni 

    7. Dokumenty, o których mowa mogą być przedstawione w formie oryginału lub  poświadczonych za zgodność z oryginałem kserokopii 

    4. Tylko oferta kompletna, zawierająca wszystkie wymagane przez Zamawiającego załączniki, zostanie dopuszczona do oceny. 

    5. Do konkursu nie może przystąpić firma, która ma zadłużenie z tytułu najmu, dzierżawy lub opłat eksploatacyjnych względem jednostek oświatowych dla których Miasto Wodzisław  Śląski jest organem prowadzącym. 

    6. Szczegółowych informacji dotyczących przedmiotu zamówienia udziela Dyrektor szkoły mgr  Grzegorz Korzeń oraz Carmen Maksymiec – sekretarz szkoły pod nr tel. (32) 4565450   

V. KRYTERIA OCENY OFERTY 

  1. Jako kryterium wyboru oferty przyjmuje się kryterium najkorzystniejszego bilansu następujących elementów: 
    • propozycja Oferenta - najniższa cena za przygotowanie jednego obiadu w cyklu tygodniowym według zaleceń zawartych w zapytaniu ofertowym 
    • propozycja wysokości czynszu z tytułu najmu pomieszczeń i wyposażenia stołówki/ brutto/ za okresy miesięczne. 
    • atrakcyjność jadłospisu 
  1. Współczynniki wag do w/w kryteriów wynoszą: 
    • propozycja Oferenta ceny za przygotowanie jednego obiadu - 70%, 
    • wysokość czynszu z tytułu najmu pomieszczeń: jadalnia, wydawka, zmywak i wyposażenia 20%. 
    • atrakcyjność jadłospisu 10% 
  1. Sposób oceny ofert. 

a/ najkorzystniejsza cena za przygotowanie 1 obiadu, minimalizacja wg zasady: 

    Pc = (O min / O bad) x Kp x Wc 

    gdzie : 

    O min - oznacza najniższą oferowaną cenę brutto za 1 obiad wśród złożonych ofert, 

    O bad - oznacza cenę brutto za 1 obiad w badanej ofercie, 

    K p - oznacza jednolitą skalę punktową (100 pkt), 

    W c - oznacza wagę kryterium oceny. 

b/ najkorzystniejsza wysokość czynszu za najem pomieszczeń jadalni, wydawki i zmywaka wraz z wyposażeniem: 

    P cs = ( S bad / S max ) x Kp x Wc 

    gdzie: 

    S max - oznacza najwyższą wysokość czynszu dzierżawnego za dzierżawę pomieszczeń stołówki i      wyposażenia 

    S bad - oznacza wysokość czynszu dzierżawnego za dzierżawę pomieszczeń stołówki i                 wyposażenia w badanej ofercie, 

    K p - oznacza jednolitą skalę punktową (100 pkt), 

    W c - oznacza wagę kryterium oceny. 

c/ atrakcyjność i przestrzeganie zasad zdrowego żywienia w skali 0d 1 - 10 gdzie 10 oznacza ocenę najwyższą 

VI. TRYB OGŁOSZENIA WYNIKÓW W KONKURSIE 

  1. Komisja dokona analizy złożonych ofert, wspólnie dokonując punktacji zgodnie z ustalonymi w regulaminie kryteriami i wybierze ofertę, która otrzyma największą liczbę punktów. 
  2. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone niezwłocznie po jego zakończeniu przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Szkole Podstawowej Nr 10, a wybrany oferent zostanie powiadomiony telefonicznie oraz pisemnie. 
  3. Zawarcie umowy nastąpi w siedzibie Zamawiającego w terminie wskazanym w piśmie powiadamiającym. 

 

Zatwierdzono dnia 31.08.2021 r.

Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 10 

mgr Grzegorz Korzeń 

Komunikat z załącznikami

01‑09‑2021 07:44:46
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Informacja wytworzona przez:
Grzegorz Korzeń , w dniu:  06‑05‑2021 08:26:55
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Grzegorz Korzeń
email: sp10@wodzislaw-slaski.pl
, w dniu:  06‑05‑2021 08:26:55
Data ostatniej aktualizacji:
01‑09‑2021 07:45:36
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie